Workshop 'Maaien met de zeis'

Ouderwets? Maaien met de zeis? Onder veel tuinbezitters niet. De laatste jaren stijgt de zeis in populariteit. Dat heeft alles te maken met het herstel van biodiversiteit. Onze tuinen kunnen daaraan bijdragen in de vorm van kleinschalig landschapsbeheer, met gras dat langer is. Bloemen en planten hebben dan meer tijd gekregen om te groeien, waarvan onze insecten volop profiteren. Maar langer gras betekent wel maaien met een zeis, want de grasmaaier is dan niet meer bruikbaar. Voordelen zijn dat de zeis geen herrie maakt, het goed voor je gezondheid is en je hoofd leeg maakt. Deze manier van maaien vraagt echter wel kennis van techniek, goed gereedschap en gevoel voor de zeis.

Tijdens de workshop ‘Maaien met de zeis’ - onder deskundige leiding van de heer Van Veenen - leert u, behalve  de techniek van het maaien, ook het scherp maken van de zeis. De workshop wordt op 22 juni gegeven en zal een ochtend duren. Voor voldoende zeisen wordt gezorgd.

De deelnamekosten zijn voor Groei en Bloei-leden € 15. Niet-leden betalen € 20.

Naar de precieze locatie voor deze workshop wordt nog gezocht, maar zal in onze directe omgeving (ZO Drenthe) liggen. Er is plaats voor maximaal 12 deelnemers (vol=vol). Bent u geïnteresseerd, meld u dan snel aan. Dat kan hieronder via het aanmeldformulier.

Na aanmelding ontvangt u z.s.m. een bevestiging en informatie over de locatie, tijdstip en betaling.

Opgaveformulier workshop 'maaien met de zeis'