Coevorden

11 maart 2023 -START - Cursus 'Moestuinieren voor beginners'

*** LET OP: inschrijving is gesloten.

De vereniging Groei & Bloei - afdeling Coevorden en omstreken - organiseert in samenwerking met de Bibliotheek Hardenberg een cursus ‘Moestuinieren voor beginners’.

Lijkt het je leuk om je eigen groenten te kweken, helemaal biologisch? Meld je dan aan voor deze boeiende praktijkcursus.

Een moestuin hoeft zeker niet groot te zijn en ook niet heel veel tijd te kosten om er veel plezier aan te beleven. In deze cursus leer je in vier ochtenden de basis van het kweken van je eigen groenten. Geen lange theoretische verhalen, maar vooral praktische instructies. Leren door te doen en aan het eind van de cursus zijn je eerste voorjaarsgroenten klaar om te oogsten!

De cursus wordt gegeven door Ronald Rinsma uit Stadskanaal. Hij is een ervaren moestuinierder en ook eigenaar van de webwinkel Moestuinierder.nl. Ronald heeft een praktijkgericht programma samengesteld, waarbij je alles leert over de moestuin. Onder begeleiding ga je direct aan de slag en worden ervaringen met mede-cursisten gedeeld. Alle onderwerpen rondom de moestuin worden stap voor stap behandeld: plannen, zaaien en verspenen, verzorging en oogsten. Zo kun je zelfs zonder groene vingers een mooie moestuin maken. Voor de duur van de cursus wordt voor alle deelnemers een oefentuintje beschikbaar gesteld door Tuindersvereniging ‘De Hulte’ in Coevorden. Gedurende de gehele cursusperiode kunnen de deelnemers daar zelf hun tijdelijke tuintje verzorgen en onderhouden.

De groepsgrootte bedraagt maximaal 10 personen, op volgorde van inschrijving.

Hoe ziet de cursus eruit?

Dag 1: de start van je moestuin

Dag 2: zaden zaaien en plantjes verspenen<s> </s>

Dag 3: hoe kan ik straks groenten gaan oogsten?

Dag 4: biologische moestuinieren / kruiden in mijn moestuin

Data en tijden

De cursus wordt gehouden op zaterdagochtend  van 9.30 tot 12.00 uur  op de volgende data:

11 maart / 15 april / 20 mei / 17 juni

Locatie:

De lessen worden gegeven op de tuinen van Tuindersvereniging ‘De Hulte’ aan De Hulteweg in Coevorden.

Kosten: € 45,- inclusief alle benodigde zaden!

Aanmelden:  U KUNT ZICH NIET MEER AANMELDEN VOOR DEZE CURSUS