Op maandag 7 oktober 2019 zal de heer Klaas Haak van Kwekerij Klein Flora te Westerwolde een presentatie geven met als thema: Haal meer uit je bol!

Gebruik van bloembollen in de tuin met al hun veelzijdige toepassingen, in de borders, potten maar ook om te gebruiken in het gazon. Bloembollen kunnen al vroeg kleur geven aan de winter, mits de juiste soorten gebruikt worden. We gaan soorten bespreken die wat minder bekend zijn maar die wel zeer de moeite waard zijn o.a. door hun vroege bloei.

En veelal botanische soorten, die ook hun bijdrage leveren aan de biodiversiteit in de tuin, want we willen ook de insecten aantrekken, dat kan als we de juiste soorten gebruiken. Bloembollen geven meer kleur aan het seizoen.

Kwekerij Klein Flora is een kleinschalige kwekerij van siergrassen, niet alledaagse vaste planten, veelal eigen stek en bol- en knolgewassen, waaronder een mooie collectie Dahlia's. Ook worden er eenjarige planten gekweekt.  Het streven van de kweker is om een tuin zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor bijen en vlinders.

U bent van harte welkom om 20.00 uur in De Boerhoorn, Hoofdstraat 133 te Dalerveen.

De zaal is open vanaf 19.30 uur.

Entree leden: gratis.

Entree niet-leden: €3,--.

In de pauze zal er een verloting worden gehouden.

Consumpties zijn voor eigen rekening.